Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

«Ξήλωσαν» τον σταυρό τα γερμανικά lidl

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η ενέργεια της γερμανικής αλυσίδας Lidl να αλλοιώσει τη διαφήμιση προϊόντος, σβήνοντας τους σταυρούς από εκκλησίες της Σαντορίνης.
Το γραφικό τοπίο του δημοφιλούς νησιού,
με τους γαλανούς τρούλους των εκκλησιών άρρηκτα συνδεδεμένους με το Αιγαίο και τον τόπο μας,
θεωρήθηκε από την εταιρία το κατάλληλο για να μπει στη συσκευασία των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων Eridanous, τα οποία διατίθενται από τα Lidl.
Παραποίηση
Οπως φαίνεται, όμως, η εταιρία είχε άλλη άποψη και αποφάσισε να αφαιρέσει από την εικόνα τον σταυρό που υπάρχει πάνω στον τρούλο.
Ετσι, η εκκλησία εμφανίζεται στο φόντο της συσκευασίας γιαουρτιών, φιστικιών, φέτας ή ακόμη και μουσακά χωρίς σταυρό.

Η καταγγελία για το συγκεκριμένο διαφημιστικό έγινε στο Βέλγιο και το δίκτυο RTL από έναν καταναλωτή. «Είμαι εξοργισμένος από τα καταστήματα Lidl που πωλούν ελληνικά προϊόντα και σβήνουν από τις φωτογραφίες μέρος της κουλτούρας και του τοπίου» έστειλε σε μήνυμα ο καταναλωτής στην ιστοσελίδα RTL.
Η ιστοσελίδα, βλέποντας τον σάλο που προκάλεσε η κίνηση αυτή της Lidl, επικοινώνησε με εκπρόσωπο της εταιρίας και τον ρώτησε γιατί συνέβη αυτή η παραποίηση.

Η απάντησή του ήταν γενικόλογη και δεν φαίνεται να κατευνάζει την οργή που έχει προκληθεί. «Αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε θρησκευτικά σύμβολα, ώστε να μην αποκλείσουμε οποιαδήποτε θρησκευτική πίστη» απάντησε το στέλεχος της γερμανικής αλυσίδας.

Βέβαια, εύκολα κάποιος αναρωτιέται γιατί, αφού η πολιτική της εταιρίας είναι να μην προβάλλει θρησκευτικά σύμβολα, δεν επέλεξε ένα τοπίο χωρίς εκκλησία και προτίμησε να παρέμβει με τέτοιον τρόπο. Από την πλευρά της, η εταιρία απολογήθηκε: «Δεν είχαμε πρόθεση να σοκάρουμε κανέναν, απλώς αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε θρησκευτικά σύμβολα στις συσκευασίες μας, με σκοπό να διατηρήσουμε μια ουδετερότητα προς όλες τις θρησκείες. Αν αυτό έγινε διαφορετικά αντιληπτό, ζητάμε συγγνώμη από εκείνους που εξοργίστηκαν και σοκαρίστηκαν από τη φωτογραφία»